ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
“Piano in Passion”
Ξεχωριστή εκδήλωση του φετινού Φεστιβάλ αποτελεί στις 13/8 το παθιασμένο ταξίδι στο μουσικό κόσμο του master του πιάνου Βασίλη Τσαμπρόπουλου, ενός μουσικού που το όνομά του είναι πλέον ταυτισμένο με το πιάνο. Παράλληλα με τις ζωντανές εμφανίσεις του σε ολόκληρο τον κόσμο παρουσιάζει σε μια μοναδική εμφάνιση στο Μέγαρο Γκύζη τo ρεσιτάλ “Piano in Passion”. Μία μοναδική μουσική εμπειρία από έναν κορυφαίο εκπρόσωπο της σύγχρονης πιανιστικής τέχνης. Πιανίστας και συνθέτης διεθνούς κύρους και ακτινοβολίας, ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος συνδυάζει, με αριστοτεχνική ευελιξία και άνεση, διαφορετικά μουσικά στυλ και ιδιώματα, ξεδιπλώνοντας την μεγάλη πιανιστική του γκάμα, παράλληλα με την εντυπωσιακή μουσική και συνθετική του ικανότητα. Μέσα από τις εξαιρετικές διεθνείς ηχογραφήσεις του για την ECM, έχει δημιουργήσει ένα ιδιαίτερο και αναγνωρίσιμο προσωπικό μουσικό ύφος αναμειγνύοντας στοιχεία κλασικής, τζαζ και έθνικ μουσικής.
Βασίλης Τσαμπρόπουλος, πιάνο
«Piano in Passion»
Ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος, έχοντας στις αποσκευές του μία σπάνια για Έλληνα καλλιτέχνη μουσική πορεία στο διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα, παρουσιάζει μία μοναδική, εφ’ όλης της ύλης, συναυλία. Σε μία αναφορά past to present παρουσιάζει στο ελληνικό κοινό ένα μεγάλο μέρος της διεθνούς δισκογραφίας του καθώς και τις καλύτερες στιγμές της δημιουργίας του για την ECM από το 2000 έως σήμερα. Μουσική έντονα ποιητική, γεμάτη πάθος και δεξιοτεχνία, με έντονη κινηματογραφική διάσταση στην αφήγησή της .»Ένα πιάνο», όπως πρόσφατα έγραψαν οι London Times, “που ηχεί σαν ολόκληρη ορχήστρα στα χέρια του Βασίλη Τσαμπρόπουλου όπου κάθε μουσική φράση ηχεί αέρινη, εξαφανίζοντας κάθε εκτελεστική δυσκολία».
Η τελευταία κυκλοφορία του Βασίλη Τσαμπρόπουλου στην ECM με τίτλο “Τhe Promise”, έχει αποσπάσει θερμές κριτικές από τον διεθνή μουσικό Τύπο, έχοντας χαρακτηριστεί σαν ένα από τα καλύτερα σόλο άλμπουμ για πιάνο. Ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος είναι ο μοναδικός βραβευμένος Έλληνας καλλιτέχνης που έχει συμπεριληφθεί στο top του Billboard στην Αμερική για αρκετές εβδομάδες.
«Piano in Passion» … ένα παθιασμένο ταξίδι στο μουσικό κόσμο του master του πιάνου Βασίλη Τσαμπρόπουλου, ενός μουσικού που το όνομά του είναι πλέον ταυτισμένο με το πιάνο!
Ο μουσικολόγος John Gilmort γράφει για τον Βασίλη Τσαμπρόπουλο:
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας μάστερ του πιάνου και συνθέτης Βασίλης Τσαμπρόπουλος ανήκει στην σπάνια κατηγορία των μουσικών που κινούνται με χαρακτηριστική άνεση ανάμεσα στην κλασική μουσική και την σύγχρονη μορφή του αυτοσχεδιασμού και της τζαζ. Ανήκει στην ελίτ των Ευρωπαίων σολίστ του πιάνου έχοντας στο ρεπερτόριό του δεκάδες έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου που ερμηνεύει στα συχνά ρεσιτάλ του και στις συνεργασίες του με μεγάλες Ορχήστρες και μαέστρους. Εμφανίζεται με ρεσιτάλ στα μεγάλα διεθνή μουσικά κέντρα της Ευρώπης και της Αμερικής αλλά και στην Ελλάδα σε μουσικούς κύκλους, όπως οι Μεγάλοι Ερμηνευτές και οι Μεγάλες Ορχήστρες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Tο 2000 κάνει έντονη την παρουσία του στο ρόστερ της διεθνούς δισκογραφικής εταιρίας ΕCM αλλά και στην διεθνή σκηνή σαν πιανίστας και συνθέτης με το εκπληκτικό άλμπουμ “Achirana”. Με το πιάνο τρίο του (Άριλντ Άντερσεν-κοντραμπάσο, Τζον Μάρσαλ-κρουστά), εισάγει νέα ηχοχρώματα στo ύφος της κλασικής πιανιστικής ερμηνείας, μέσα από ευρωπαϊκές περιοδείες και εμφανίσεις του μουσικού σχήματος σε μεγάλα τζαζ φεστιβάλ. Το επόμενο άλμπουμ, σπάνιας αισθητικής, με τίτλο “The Triangle” έχει ήδη αναδείξει τον Τσαμπρόπουλο σαν ένα δημιουργό μεγάλης εμβέλειας.
Τον Οκτώβριο του 2004 σε συνεργασία με την ECM , πραγματοποίησε την πρώτη μεγάλη περιοδεία του στις ΗΠΑ με σταθμούς τη Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Ουάσινγκτον και Βαλτιμόρη, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές για το ποιητικό σόλο άλμπουμ “Akroasis” .
Την περίοδο 2004 – 2006 πραγματοποίησε συναυλίες σε Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Ελβετία, Νορβηγία, Αγγλία και Ρωσία, παρουσιάζοντας το best seller της ECM “Chant hymnes and dances”. To άλμπουμ παρέμεινε αρκετές βδομάδες στις πρώτες θέσεις του top 10 του Billboard στη Νέα Υόρκη. Η Le Monde εύστοχα έγραψε : «Ο ήχος του είναι ευαίσθητος και οι φράσεις του αέρινες, με φινέτσα, δεν επιδιώκει τον εντυπωσιασμό και ερμηνεύει τα πιο δεξιοτεχνικά περάσματα χωρίς καμία προσπάθεια». Οι Times της Nέας Υόρκης σε άρθρο τους χαρακτηρίζουν τον ιδιοφυή Έλληνα πιανίστα ως «ένα μάγο του ήχου και έναν σπάνιο μουσικό που ακροβατεί με ιδιαίτερη άνεση ανάμεσα στη κλασική και την τζαζ μουσική, σαν ένας γνήσιος διάδοχος του Keith Jarrett».
Η τελευταία ηχογράφηση του Τσαμπρόπουλου “Τhe promise”, τoν βρίσκει σε μια γόνιμη περίοδο μουσικής δημιουργίας και πιανιστικής ωριμότητας. Η μελωδία στις συνθέσεις του όπως πάντα κυριαρχεί μαζί με την απόλυτα ισορροπημένη μουσική φόρμα, δημιουργώντας μια μοναδική αίσθηση χώρου και συμμετρίας μέσα σε κάθε κομμάτι . Είναι μία μουσική δημιουργία που ακροβατεί ανάμεσα στο πνεύμα και το σώμα, βρίσκοντας καταφύγιο σε κάθε ευαισθητοποιημένο ακροατή από το χώρο της κλασικής, της τζαζ και της World μουσικής. Το λογότυπο της ECM -o καλύτερος ήχος μετά τη σιωπή- στη μουσική και το παίξιμο του Τσαμπρόπουλου βρίσκει την καλύτερη ενσάρκωση.
Επιλεγμένη Δισκογραφία:
ACHIRANA, Tsabropoulos / Andersen / Marshall, ECM records
SELECT SIGNS II, Tsabropoulos/Andersen/ Marshall, ECM records
AKROASIS, Tsabropoulos, ECM records
THE TRIANGLE, Tsabropoulos/Andersen/ Marshall, ECM records
LIVE IN CREMONA, Tsabropoulos, Eau de musique
IMAGES, Tsabropoulos, Lyra records
CHANT HYMNES AND DANCES, Tsabropoulos/Lechner, ECM records
MELOS, Tsabropoulos/Lechner, ECM records
ΤΗΕ PROMISE, Tsabropoulos, ECM records
Βασίλης Τσαμπρόπουλος
… Το άγγιγμά του κάνει το πιάνο να τραγουδάει, όπως γράφουν στο εξωτερικό οι κριτικές, αναγνωρίζοντας στον Τσαμπρόπουλο έναν σπουδαίο ερμηνευτή και συνθέτη που κινείται με άνεση από την προκλασική ως την τζαζ, υγραίνοντας ευεργετικά την τελευταία με το μεσογειακό του ταμπεραμέντο».
Γιώργος Χριστοδουλόπουλος, Περιοδικό Έψιλον
Ο Βασίλης Tσαμπρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966 και σε ηλικία δέκα ετών κέρδισε σε έναν διαγωνισμό πιάνου της ΟΥΝΕΣΚΟ. Μελέτησε στη συνέχεια στην Αθήνα, το Παρίσι, το Σάλτζμπουργκ και στο Juilliard School of Music. Ανάμεσα στους δασκάλους του ήταν ο Rudolf Serkin και η Tatjana Nikolayeva. Μετά τις διακρίσεις του σε μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς (Τορόντο, Μπουζόνι, Ληντς) άρχισε η διεθνής σταδιοδρομία του με σημαντικές εμφανίσεις σε όλη την Ευρώπη.
Έχει αναγνωριστεί από τους κριτικούς και το κοινό ως γνήσιος αλλά ταυτόχρονα και ανανεωτικός ερμηνευτής της ρομαντικής μουσικής, και ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους πιανίστες της γενιάς του. Πολύ σύντομα ερμήνευσε έργα με μεγάλες ορχήστρες όπως η Φιλαρμονική του Κλήβελαντ, η Φιλαρμόνια του Λονδίνου, η Φιλαρμονική της Τσεχίας, η Φιλαρμονική του Χιούστον, η Συμφωνική της Γιούτα, η Συμφωνική της Λυών, η Ορχήστρα της Ιταλικής Ραδιοφωνίας, η Ορχήστρα Δωματίου Βουδαπέστης και οι Ορχήστρες RAI στο Μιλάνο και στο Τορίνο.
Με την ενθάρρυνση του Chick Corea, άρχισε να αυτοσχεδιάζει στα πλαίσια της τζαζ. Από τότε ακολούθησε παράλληλα μονοπάτια. Η συνεργασία του με τον μπασίστα Arild Andersen τον έφερε στην ECM το 1999. Μετά από την έκδοση του σόλο άλμπουμ Akroasis, βασισμένο στους βυζαντινούς ύμνους, διαμόρφωσε ένα ντουέτο με τη γερμανίδα βιολοντσελίστα Anja Lechner, που κατέληξε στην ηχογράφηση Chants, Hymns and Dances με μουσική του G.l. Gurdjieff. Το άλμπουμ σημείωσε εξαιρετική επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο. Συνέχεια αυτής της συνεργασίας υπήρξε το Melos, το 2008 με την προσθήκη του U.T.Gandhi το οποίο εξίσου απέσπασε εγκωμιαστικά σχόλια. Ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος έχει συνθέσει μουσική για διαφορετικά μουσικά σύνολα και πλαίσια: από μουσική για σόλο πιάνο έως και μουσική για ορχήστρα. Από το 2008 είναι επίτιμο μέλος του International Rachmaninoff Society.
Ο πολυτάλαντος Έλληνας πιανίστας και συνθέτης Βασίλης Τσαμπρόπουλος έχει ήδη διανύσει μια μεγάλη τροχιά στη δισκογραφία της ECM, από την μετα-Bill Evans τζαζ με τον Arild Andersen, μέχρι την εξερεύνηση της μουσικής του Gurdjieff με την Anja Lechner.
Το Τhe Promise, είναι ο έκτος δίσκος του Βασίλη Tσαμπρόπουλου με την ECM, και, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου του καλλιτέχνη, ο πιο προσωπικός του μέχρι σήμερα. Αποτελείται από έντεκα κομψές και ατμοσφαιρικές πιανιστικές μινιατούρες, πρωτότυπες συνθέσεις του, με εξαίρεση το Τζιβαέρι σε μια εξαιρετικά εμπνευσμένη διασκευή. Η ενδελεχής διατύπωση, η λεπτότητα και η ακρίβεια του ήχου διαποτίζονται από ποιητική ευαισθησία, ενώ η αφαιρετική ιδιοσυγκρασία της μουσικής του Βασίλη Τσαμπρόπουλου είναι μαγική, καθώς ο ακροατής μπορεί να ακολουθήσει τα βήματα και την εξέλιξη αυτής της εύθραυστης και συγχρόνως δυνατής αρμονικής ανάπτυξης.
Ο Διεθνής Τύπος για τον Βασίλη Τσαμπρόπουλο
Ο τρόπος που ο Τσαμπρόπουλος και η Lechner προσεγγίζουν τον αυτοσχεδιασμό συγκλίνει λόγω του παρόμοιου μουσικού τους υπόβαθρου και η εξέλιξη του ντουέτου είναι παραπάνω από προφανής, όχι μόνο γιατί κατέκτησαν μια μεγαλύτερη αίσθηση ελευθερίας που υποστηρίζεται εξίσου από το παίξιμο του Gandhi, αλλά και γιατί στις αντανακλαστικές, στοχαστικές στιγμές μιλούν την ίδια γλώσσα. Και οι δύο βιρτουόζοι, η ισχυρή τους προσωπικότητα είναι παραπάνω από εμφανής καθ’ όλη τη διάρκεια της ακρόασης. Η ίδια η μουσική περνάει σχεδόν σε δεύτερο πλάνο, καθώς αυτή η οικειότητα εξελίσσεται τόσο υπέροχα, μετατρέποντας κάθε στιγμή ακρόασης σε μια μοναδική εμπειρία.
John Kelman, All About Jazz
Στο υπέροχο άλμπουμ τους του 2004, με τον τίτλο Chants, Hymns and Dances, ο Tσαμπρόπουλος και η Lechner εξερεύνησαν τη μουσική του Ελληνο-αρμένιου λόγιου G.l. Gurdjieff. Στην πρόσφατη ηχογράφησή τους, βασικός συνθέτης είναι ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος με 12 έντονα, δυνατά κομμάτια με τρεις ακόμα συνθέσεις του Gurdjieff. Προστέθηκαν επίσης τα κρουστά ενώ το πεδίο του αυτοσχεδιασμού είναι περισσότερο ανοικτό. Η Lechner, μια ανυπέρβλητη βιολοντσελίστα, μοιράζεται με τον πιανίστα μια ταύτιση που ξεπερνά την οικειότητα. Κατοικούν και οι δυο στη μουσική, γίνονται αγωγοί της. Το αποτέλεσμα; οι γέφυρες που χτίζονται ανάμεσα στην ανατολική και δυτική μουσική παράδοση με έναν τρόπο έξοχο αλλά και πολυσήμαντο.
Ray Comiskey, Irish Times
Οι συνθέσεις του, εσωτερικές, πλαισιωμένες από τρία κομμάτια του Γκουρτζίεφ διαλύουν με το κλειδί του αυτοσχεδιασμού την ακαδημαϊκή αυστηρότητα, αναδεικνύοντας την ελληνική πύλη προς την Ανατολή σε δίοδο απαραίτητη για την κατανόηση της κλασικής. Το άγγιγμά του κάνει το πιάνο να τραγουδάει, όπως γράφουν στο εξωτερικό οι κριτικές, αναγνωρίζοντας στον Τσαμπρόπουλο έναν σπουδαίο ερμηνευτή και συνθέτη που κινείται με άνεση από την προκλασική ως την τζαζ, υγραίνοντας ευεργετικά την τελευταία με το μεσογειακό του ταμπεραμέντο.
Γιώργος Χριστοδουλόπουλος, Περιοδικό Έψιλον
BIOΓΡΑΦΙΚΟ
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας πιανίστας και σύνθετης Βασίλης Τσαμπρόπουλος έχει αναγνωριστεί ως ένας εξαιρετικά προικισμένος καλλιτέχνης που καταπιάνεται με πολυποίκιλα μουσικά ιδιώματα . Φημίζεται ως κλασσικός πιανίστας, ερμηνευτής μουσικής του 19ου και 20ου αιώνα, ενώ έχει δημιουργηθεί διεθνώς ένα αυξανόμενο κλίμα αναγνώρισης για τις αυτοσχεδιαστικές και συνθετικές του ικανότητες.
Παιδί θαύμα με ξεχωριστές δεξιότητες, άρχισε να κερδίζει βραβεία σε διεθνείς μουσικούς διαγωνισμούς μόλις σε ηλικία δέκα ετών. Αποφοιτώντας από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών σε ηλικία δεκαπέντε ετών, συνέχισε τις σπουδές του με υποτροφία του κοινωφελούς ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης στο Ωδείο του Παρισιού, στη διεθνή ακαδημία του Σάλτζμπουργκ και στη σχολή Julliard της Νέας Υόρκης, με φημισμένους δάσκαλους όπως οι Rudolf Serkin και η Tatiana Nikolayeva. Κεντρική θέση στο ρεπερτόριο του κατέχουν τα έργα του Μπετόβεν, του Μότσαρτ, του Σοπέν και του Μπαχ , αλλά και συνθέσεις της Ρωσικής σχολής (Ραχμάνινοφ, Προκόβιεφ, Σκριάμπιν). Ο Τσαμπρόπουλος. συγκαταλέγεται διεθνώς στους λίγους πιανίστες που δίνουν σειρά ρεσιτάλ με όλα τα έργα του Ραχμάνινοφ. Το εντυπωσιακό εύρος του ρεπερτορίου εκτείνεται από την προκλασική περίοδο μέχρι τις σύγχρονες μουσικές αναζητήσεις του αιώνα μας, περιλαμβάνοντας αρκετά κοντσέρτα για πιάνο και ορχήστρα.
Μετά τις διακρίσεις του σε μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς (Τορόντο, Μπουζόνι, Ληντς) άρχισε η διεθνής σταδιοδρομία του με εμφανίσεις σε μουσικά κέντρα και φεστιβάλ σε όλη την Ευρώπη. Έχει αναγνωριστεί από τους κριτικούς και το κοινό ως γνήσιος, αλλά ταυτόχρονα και ανανεωτικός, ερμηνευτής της ρομαντικής μουσικής, και ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους πιανίστες της γενιάς του.
Η φιλία του με τον μεγάλο πιανίστα και αρχιμουσικό Βλαντιμίρ Ασκενάζυ έπαιξε σημαντικό ρόλο στην μουσική διάπλαση και καλλιτεχνική εξέλιξη του Τσαμπρόπουλου. Για τον Τσαμπρόπουλο ο Ασκενάζυ είναι ο «μέντορας και ο καθοδηγητής του στον άπειρο χρονοχώρο της τέχνης».
Τα τελευταία χρόνια εκδηλώνοντας την μακροχρόνια αγάπη του για την διεύθυνση Ορχήστρας εμφανίζεται στην Ευρώπη συχνά σαν μαέστρος -πιανίστας σε κοντσέρτα του Μότσαρτ, Μπετόβεν και Μπαχ. Παράλληλα από το 2004 σαν προσκεκλημένος μαέστρος σε Ευρωπαϊκές Ορχήστρες διευθύνει έργα Ραχμάνινοφ, Ραβέλ, Ντεμπισί, Σοστάκοβιτς και έργα 20ου αιώνα.
Σαν πιανίστας έχει εμφανιστεί με ορχήστρες παγκοσμίου φήμης, οπως η Φιλαρμονική του Κλήβελαντ, η Φιλαρμονική του Λονδίνου, η Φιλαρμονική της Τσεχίας, η Φιλαρμονική του Χιούστον, η Συμφωνική της Γιούτα, η Συμφωνική της Λυών, η Ορχήστρα της Ιταλικής Ραδιοφωνίας, η Ορχήστρα Δωματίου Βουδαπέστης και οι Ορχήστρες RAI στο Μιλάνο και στο Τορίνο. Επίσης έχει συνεργαστεί με διακεκριμένες Ορχήστρες στην Ελλάδα όπως η Καμεράτα, η Ορχήστρα των Χρωμάτων, η Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, η Αλέα, και άλλες, ενώ παράλληλα έχει εμφανιστεί σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ (Λυών, Σπολέτο, Ρώμης, Βαρκελώνης, Αθηνών) και πολλά αλλά.
Συνεργάστηκε με κορυφαίους Έλληνες και ξένους αρχιμουσικούς, όπως ο Β. Ασκενάζυ,ο Μ. Γιάνσον, o Έζα Πεέκα Σαλόνεν, ο ΓΚ. Χεέτινγκ, ο Χανς Γκραφ, ο Τσου Χουέι , ο Μ. Κόντι, ο Α. Παρίδης, ο Μ. Χατζιδάκης, ο Α. Μυράτ, ο Θ. Αντωνίου, κ.α. Έχει εμφανισθεί πολλές φορές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης και στο Ηρώδειο. Το έργο του 12 πρελούδια για πιάνο τα συνέθεσε για τον κορυφαίο πιανίστα και αρχιμουσικό Vladimir Ashkenazy, ο οποίος εξέφρασε το θαυμασμό του για τον ήχο και τα δεξιοτεχνικά προσόντα του σύνθετη. Εκτός από τα έργα για πιάνο έχει γράψει έργα για βιολί, τσέλο, για ορχήστρα και για διάφορα οργανικά σύνολα.
Από το 2000 συνεργάζεται με τη διεθνή δισκογραφική εταιρία ΕCM και έχει ηχογραφήσει έξι δίσκους. Ως πιανίστας και συνθέτης τζαζ και αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής , με το πιάνο τρίο Τσαμπρόπουλος – Άντερσεν (κοντραμπάσο) – Μάρσαλ (κρουστά), εισάγει νέα ηχοχρώματα στη σύγχρονη αισθητική του αυτοσχεδιασμού, ενώ οι ευρωπαϊκές περιοδείες και οι εμφανίσεις του μουσικού σχήματος σε μεγάλα τζαζ φεστιβάλ έχουν στεφθεί με επιτυχία. Τον Οκτώβριο του 2004 σε συνεργασία με την ECM , πραγματοποίησε την πρώτη περιοδεία του στις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Ουάσινγκτον και Βαλτιμόρη) αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές .Την περίοδο 2004 2005 πραγματοποίησε συναυλίες στην Γερμανία , την Αυστρία, την Ιταλία , Ελβετία., Νορβηγία , Αγγλία και Ελλάδα .Την περίοδο 2005 –2006 πραγματοποίησε περιοδεία στη Γερμανία , την Αυστρία ,την Ιταλία και την Γαλλία με την γερμανίδα τσελίστα Anja Lechner, ενώ ταυτόχρονα παρουσίασε κύκλους με έργα Ραχμάνινοφ στο Λονδίνο, το Παρίσι και το Βερολίνο.
Η Le Monde έγραψε: Ο ήχος του είναι ευαίσθητος και οι φράσεις του αέρινες, με φινέτσα, δεν επιδιώκει τον εντυπωσιασμό, ερμηνεύει το πιο δεξιοτεχνικά περάσματα χωρίς καμία προσπάθεια. Παράλληλα συνεργάζεται με τον πιανίστα Βόβκα Ασκενάζυ, γιο του Βλαντιμίρ Ασκενάζυ, δίνοντας πολλές συναυλίες για δύο πιάνα. Το ντούο έχει εμφανιστεί με μεγάλη επιτυχία σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ και στο ΜΜΑ ερμηνεύοντας έργα του Ραχμάνινοφ με ιδιαίτερη επιτυχία.
Οι ηχογραφήσεις του Βασίλη Τσαμπρόπουλου για την ECM έχουν αποσπάσει τις πιο θερμές κριτικές από τον διεθνή τύπο για την καλλιτεχνική τους αρτιότητα και παράλληλα έχουν τιμηθεί με πολλές διακρίσεις από τα πιο έγκυρα μουσικά περιοδικά της Ευρώπης και της Αμερικής. Πρόσφατα οι Times της Nέας Υόρκης σε άρθρο τους χαρακτήρισαν τον Έλληνα πιανίστα «ένα μάγο του ήχου και ένα σπάνιο μουσικό που ακροβατεί με ιδιαίτερη άνεση ανάμεσα στην κλασσική και την τζαζ μουσική σαν ένας γνήσιος διάδοχος του Keith Jarrett».
Η προτελευταία ηχογράφηση του Βασίλη Τσαμπρόπουλου για την ECM παρέμεινε για αρκετές εβδομάδες στις πρώτες θέσεις των κλασικών δίσκων στα top 10 του Billboard της Νέας Υόρκης. Επίσης ψηφίστηκε από πολλούς κριτικούς έγκυρων μουσικών περιοδικών της Ευρώπης σαν ο κορυφαίος δίσκος της χρονιάς στην κατηγορία του.
Παράλληλα με τη σολιστική του σταδιοδρομία προσκαλείται συχνά σαν μέλος επιτροπών διαγωνισμών πιάνου, και συχνά συμμετέχει σε ανώτερους κύκλους μαθημάτων πιάνου, καθώς και σε ειδικές σειρές σεμιναρίου τζαζ και αυτοσχεδιασμού.